
mLegitymacja
Przygotowana przez Ministerstwo Cyfryzacji mLegitymacja to część aplikacji mObywatel. To bezpieczne, nowoczesne i bezpłatne narzędzie, które ułatwi życie uczniom i rodzicom.

Podstawa do zniżek
mLegitymacja szkolna, identycznie jak papierowa wersja dokumentu, poświadcza uprawnienia uczniów do ulgowych przejazdów kolejowych, czy autobusowych. Jest także podstawą do otrzymania innych, przysługujących uczniom, zniżek – przypomniał szef Ministerstwa Cyfryzacji. – Uczniowie mogą z niej korzystać w tych samych sytuacjach, w których obecnie korzystają z „tradycyjnych” dokumentów. Nie tylko w trakcie kontroli biletów, ale także np. przy zakładaniu karty w bibliotece czy zakupie biletów do kina. mLegitymacja szkolna to bezpieczne, trudne do podrobienia narzędzie, umożliwiające weryfikację informacji, jakie obecnie znajdują się w papierowej legitymacji. Można ją zweryfikować wizualnie – posiada takie zabezpieczenia jak hologram i animowana flaga. Dodatkowo, w przypadku wątpliwości, można wykorzystać ogólnodostępną aplikację mWeryfikator, która sprawdzi nie tylko autentyczność dokumentu, ale także fakt czy dokument nie został zastrzeżony w szkole (w przypadku np. zagubienia telefonu).
Co jest w środku?
W mLegitymacji zapisane są wszystkie dane, które można znaleźć w „tradycyjnych” dokumentach:
- imię i nazwisko ucznia,
- numer legitymacji,
- datę wydania,
- termin ważności,
- status użytkownika (uczeń),
- datę urodzenia,
- PESEL,
- adres zamieszkania,
- nazwę i adres szkoły.
Aby uruchomić mLegitymację uczniowie muszą posiadać telefon z systemem operacyjnym Android w wersji co najmniej 6.0.
mLegitymacje szkolne mogą być wydawane uczniom szkół podstawowych i ponadpodstawowych, zarówno publicznych, jak i niepublicznych. Mobilną legitymację może otrzymać każdy uczeń, któremu wydano wcześniej tradycyjną wersję dokumentu. Okres ważności mLegitymacji jest tożsamy z okresem ważności wydanej wcześniej wersji papierowej. W przypadku utraty ważności „tradycyjnej” legitymacji, mobilna wersja dokumentu będzie unieważniana. Szkoła będzie mogła unieważnić dokument także w przypadku utraty mLegitymacji z powodu uszkodzenia, niepoprawnego działania, czy zgubienia urządzenia mobilnego, w którym była przechowywana.
Aby otrzymać mLegitymację należy:
- Złożyć wniosek do dyrektora szkoły o wydanie mLegitymacji oraz nadania uprawnień do Systemu .Wnioski do poprania na stronach internetowych szkół oraz w sekretariacie.
- Wysłać na adres sekretariatu zdjęcie legitymacyjne ucznia w formacie JPG lub JPEG w rozmiarze do 5 MB).
- Pobrać Aplikację mObywatel , potwierdzić regulamin. Link do regulaminu poniżej. https://www.mobywatel.gov.pl/mobywatel.android.mlegitymacjaszkolna.regulamin.2.1.0.pdf
Po otrzymaniu ze szkoły kodu aktywacyjnego należy uruchomić System na urządzeniu.
Dodatkowe Informacje:
Instrukcja instalacji mLegitymacji dla uczniów